czwartek, 25 lipca 2013

Tarta ze śliwkami

Tarta ze śliwkami
Tarta ze śliwkami

U mnie tart ciąg dalszy. Nie potrafię oprzeć się temu maślanemu ciastu - jest przepyszne. Tym razem zdecydowałam się na tartę na słodko i na nadzienie wybrałam śliwki, które uwielbiam w formie pieczonej w różnych deserach. Uznałam, że mają one w sobie wystarczająco dużo wody więc nie przygotowywałam żadnych dodatkowych sosów czy kremów - nie jestem pewna co by tu w ogóle pasowało. Tarta jest jak zwykle bardzo prosta w przygotowaniu i baaardzo smaczna :)

Składniki na ciasto:
  • 3/4 kostki masła (150g)
  • 200g mąki
  • 1 jajko
  • 2-3 łyżki cukru

Ciasto do tej tarty zrobiłam z tego samego przepisu co zawsze (link TUTAJ) z tym, że szczyptę soli zamieniłam na 3 łyżki cukru. Po zagnieceniu ciasta standardowo należy odstawić je na ok. godzinę do lodówki.


Składniki na farsz:
  • Śliwki

Kiedy ciasto na tartę schłodzi się w lodówce wykładamy je na blaszkę i nakłuwamy widelcem. Następnie kładziemy na nie śliwki pokrojone w ćwiartki i wstawiamy do piekarnika na 180st. C na ok. 25 minut. Smacznego! :)

Tarta ze śliwkami

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...