niedziela, 14 lipca 2013

Tarta - podstawowy przepis na ciasto

Tarta to ostatnio jedno z moich ulubonych dań. Nie mam zbyt dużego doświadczenia w jej przygotowywaniu ale zprawdziłam już kilka różnych przepisów, zarówno mojego autorstwa jak i autorstwa mojej siostry i ten, który tu zaprezentuję jest moim zdaniem najlepszy.

Tarta ta jest bardziej maślana niż te w innych przepisach, które sprawdzałam. Zamiast jajek można dodać trochę wody ale moim zdaniem ciasto na tym traci. Przepis ten pochodzi ze strony Gościnne Progi (Tarta serowa pikantna).

Składniki:
  • 150 g masła
  • 200 g mąki
  • 1 jajko
  • szczypta soli

Mąkę wsypujemy do miski, dodajemy sól, jajko oraz masło (ważne żeby było w temperaturze pokojowej, ja żeby nie czekać zawsze trochę podgrzewam je w mikrofalówce). Ciasto wyrabiamy rękoma na gładką masę a następnie formujemy w kulę, owijamy w folię aluminiową i wkładamy do lodówki na ok. 1 godzinę. Po godzinie ciasto wykładamy do nasmarowanej masłem foremki (takiej typowej do tarty o średnicy ok 28cm), robimy w cieście dziurki widelcem, wykładamy farsz i pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180st. C przez ok. 35-40 minut (w zależności od farszu czas ten może być trochę inny). Jeszcze słowo o foremce: tak naprawdę możemy tartę upiec w dowolnej formie do ciasta. U mnie z racji tego, że mam bardzo "żartą" ;) rodzinę zawsze robię podwójną porcję i piekę w zwykłej teflonowej, prostokątnej formie o wymiarach 20cm x 35cm. Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...