wtorek, 16 lipca 2013

Pesto z rukoli

Pesto z rukoli
Pesto z rukoli

Uwielbiam pesto ale jak dotąd miałam do czynienia głównie z tym z bazylii. Jako że miałam spory zapas rukoli postanowiłam wypróbować przepis na pesto właśnie na jej bazie. Przyznam szczerze, że ma ono specyficzny smak, trochę ostry i nie każdemu musi smakować - jak dla mnie jest okej ale nie zachwyciłam się, wolę jednak bazyliową klasykę.

Przepis pochodzi oczywiście po raz kolejny ze strony Olgi Smile :)

Składniki:
  • opakowanie rukoli
  • 3/4 szklanki pestek ze słonecznika
  • 1 łyżka miodu
  • 150ml oliwy
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka soli

Pracę zaczynamy od rozdrobnienia pestek ze słonecznika w blenderze. Następnie dodajemy rukolę, oliwę, sól, czosnek i miód i dalej blendujemy wszystko razem. Po uzyskaniu jednolitej masy przekładamy pesto do słoika i trzymamy w lodówce. Jeśli chodzi o konsumpcję to idealnie nadaje się ono jako dodatek do różnych potraw: makaronów, kanapek czy innych przekąsek. Mi smakuje ono podane na krakersach albo na kawałkach bagietki. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...