poniedziałek, 15 lipca 2013

Pyszny piernik

Pyszny piernik

Ten piernik to pierwsze ciasto jakie w życiu upiekłam. Nie ma nic prostszego - wrzucamy wszystkie składniki do naczynia, miksujemy, wkładamy do piekarnika na 45 minut i gotowe :) A do tego smakuje bardzo dobrze, czekoladowo-cynamonowo, najlepiej ze szklanką mleka do popicia - pycha!

Składniki:
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 1 szklanka cukru
  • 4 jajka
  • 1 szklanka mleka
  • 0,5 szklanki oleju
  • 1 mały słoik (ok. 200g) dżemu lub konfitury śliwkowej (może być też inna)
  • 2 czubate łyżki gorzkiego kakao
  • 2 łyżeczki przyprawy do piernika (lub samego cynamonu)
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • opcjonalnie orzechy włoskie lub laskowe lub rodzynki

Tak jak pisałam we wstępie można wszystko wrzucić na raz do naczynia i zmiksować chociaż ja żeby ciasto wyszło bardziej puszyste najpierw ubijam jajka na pianę, dodaję cukier i miksuję i dopiero potem dodaję resztę składników. Odnośnie dżemu (może być konfitura) to najlepiej pasuje tu śliwkowy chociaż ja próbowałam też truskawkowego, malinowego i wiśniowego i wszystkie smakują bardzo dobrze. Dżemu im damy więcej tym ciasto będzie bardziej mokre ale nie można przesadzić bo się nie upiecze. Ja daję mały słoik i jest idealnie. Do ciasta można też dodać orzechy włoskie lub laskowe (mi najbardziej smakują te pierwsze) lub rodzynki lub jeszcze coś innego ale nie trzeba. Kiedy masa jest już gotowa przelewamy ją do formy, najlepiej okrągłej z kominem o średnicy ok. 30cm (ja używam takiej). Można ją wysmarować masłem lub olejem i obsypać bułką tartą lub mąką przed wlaniem masy żeby ciasto łatwiej odchodziło od brzegów ale ja tego nie robie bo nie przepadam za tym smakiem. Ciasto pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180st. C przez 45 minut. Po tym czasie odstawiamy do ostygnięcia a następnie delektujemy się ciastem, najlepiej ze szklanką mleka. Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...