niedziela, 14 lipca 2013

Tarta z papryką, czarnymi oliwkami i serem feta

Tarta z papryką, czarnymi oliwkami i serem feta
Tarta z papryką, czarnymi oliwkami i serem feta

Jedna z moich ulubionych tart - palce lizać! Ciasto do tej tarty robię korzystając z przepisu, który już wcześniej tu wrzucałam (Tarta - przepis podstawowy na ciasto), natomiast przepis na farsz pochodzi ze strony vegetka.pl. U mnie trochę zmodyfikowany - zrezygnowałam ze smażonej cebuli. Podaję tutaj przepis na podwójną porcję - w sam raz dla czterech osób.

Składniki na ciasto:
  • 300g masła
  • 400g mąki
  • 2 jajka
  • szczypta soli

Mąkę wsypujemy do miski, dodajemy sól, jajko oraz masło (ważne żeby było w temperaturze pokojowej, ja żeby nie czekać zawsze trochę podgrzewam je w mikrofalówce). Ciasto wyrabiamy rękoma na gładką masę a następnie formujemy w kulę, owijamy w folię aluminiową i wkładamy do lodówki na ok. 1 godzinę.


Składniki na farsz:
  • 2 czerwone papryki
  • słoik czarnych drylowanych oliwek (ok. 330g)
  • opakowanie sera feta (ok. 270g)
  • zioła prowansalskie

Papryki myjemy i kroimy w kostkę. Oliwki odsączamy i kroimy na połówki. Ser feta także kroimy w kostkę. Zimne ciasto wykładamy do nasmarowanej masłem formy (u mnie jest to prostokątna forma o wymiarach 20cm x 35cm - idealna na tę ilość ciasta) i robimy w cieście dziurki widelcem. Następnie wykłądamy na nie paprykę i oliwki i posypujemy obficie ziołami prowansalskimi - możemy składniki trochę wymieszać ręką. Na koniec wykładamy pokrojony ser feta. Uwaga! Farszu nie solimy ponieważ zarówno oliwki jak i ser feta są już wystarczająco słone. Tartę pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180st. C przez ok. 35 minut. Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...